Ahad, 29 Jun 2014

KELEBIHAN ALFALFA

Alfalfa secara semula jadi kaya dengan mineral seperti kalsium, magnesium dan zat besi serta lain-lain mineral penting dan vitamin termasuklah vitamin A, D, E, K di samping mengandungi semua kumpulan vitamin B, biotin, asid folik, potasium dan lain-lain. Selain itu, alfalfa kering sangat kaya dengan protein.
Perkataan alfalfa berasal daripada bahasa Arab dengan suku kata al-fak-fakah, yang bermaksud “Bapa semua makanan” kerana ia sangat kaya dengan mineral penting yang menjadikan alfalfa  makanan tambahan yang sangat berkhasiat untuk kesihatan manusia.
Herba alfalfa dipercayai mempunyai keistimewaan yang boleh mengurangkan tahap kolestrol kerana memiliki khasiat pelbagai vitamin dan mineral penting. Herba alfalfa juga sangat berkesan dalam menyahtoksid dan membersihkan darah dan seterusnya memulih serta memperbaharui sel-sel badan. Hasilnya, pengambilan alfalfa secara tetap boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan menyeimbangkan hormon. Sekiranya diamalkan secara berterusan, alfalfa dapat bertindak sebagai alternatif kepada ubat sakit kepala ataupun migrain kerana kandungannya yang tinggi kalsium dan magnesium.





ALHAMDULILLAH SETELAH SEMINGGU FATIMAH MINUM BV ALFALFA NI.. BELAKANG FATIMAH TAK
RASA SENGAL2 DAN LENGUH2 LAGI... KALAU TAK LEPAS DARI BERSALIN BULAN 5 BARU NI BADAN NI MEMANG RAS
A SAKIT...DENGAN FATIMAH TAK JAGA PANTANG NYE LAGI..TAPI ALHAMDULILLAH DENGAN ASBAB MINUM ALFALFA NI SAKIT BADAN FATIMAH DAH TAK RASA LAGI......NI BARU MINUM SEMINGGU TAU...RASA DIA PON TAK LA TERUK SANGAT...BOLEH LA TERIMA OLEH TEKAK NI FATIMAH NI...HARGA PULAK SEMUA ORANG MAMPU MILIKI..TAK SAMPAI RM90 PON....!!!YANG PASTI ALFALFA NI TAHAN SAMPAI SEBULAN..

model cilik ibu..........




`PM FATIMAH TARMIZI
UNTUK AREA JOHOR ANDA BOLEH DAPATKAN TERUS DARI FATIMAH

BOLEH CALL@ WHATSAPP
0197854876

Tiada ulasan:

Catat Ulasan