Khamis, 11 September 2014

ATASI MASAALAH PAYUDARA ANDA SEMASA DAN KETIKA HAMIL BERSAMA PREMIUM BEAUTIFUL

Setiap wanita yang disahkan hamil, akan mengalami pembesaran breast semasa mengandung dan kita kena tahu bahawa ia memberi kesan selepas kita melahirkan. Melalui bacaan dan pengalaman saya sendiri  selain menjadi observer kawan-kawan lain, masalah breast sagging (payudara lembik,menggelendut,loyot) selepas beranak adalah dipengaruhi oleh beberapa faktor: 

Beranak sulung –breast mengembang semasa mengandung untuk menyediakan susu bagi keperluan selepas melahirkan. Bila lepas melahirkan, kita terus mula menyusukan bayi direct. ...Bila breast dah kosong, ia akan mengecil dan kembali ke bentuk asal. Bagi yg breast kecil, ia akan nampak tak berapa sexy….

Beranak kedua dan seterusnya – breast akan makin mengendur sebab masa mengandung, berat badan kita meningkat dari biasa (bukan saja kepada baby, tetapi berat turut disumbangkan kepada si ibu). Jadi, apabila selepas beranak, badan kembali susut dan lemak yang terkumpul tadi tertinggal di bawah kulit sesuka hati (euwww). Ini menyebabkan breast menunduk walaupun ada ibu yang kata susu takder. Breast semakin tak cantik sebab takder shape. 

Faktor usia juga memainkan peranan menyebabkan breast jatuh kerana tarikan gravity dalam jangkamasa 10 tahun. Bukan jer breast boleh jatuh bila dah tua, kulit muka pun boleh mengendur. Muka boleh la suntik- suntik (opss! ) tapi payudara kita buat tak kesah jer…rugi…sebab breast is our asset..Pemilihan bra yang salah…ini juga penyebab breast kita jadi cam tayar yang ‘alignment lari’. Sebabnya, bra yang ketat menyebabkan breast tertekan dan penyek. Bra besar pula menyebabkan breast kita tiada sokongan dan menghayun sesuka hati.. Kajian menunjukkan 8 daripada 10 wanita di dunia memakai bra yang salah. 

Jadi...
menjangkau usia 30 tahun,kita perlu bersedia…(kalau nak bersedia lebih awal lagi bagus..sediakan payung sebelum hujan =) ) Perkara yang saya sebutkan kat atas bukan satu mitos yer…ini kesah benar yang tak boleh disangkal lagi. Antara nak percaya atau tak, kita semua akan alami benda tu… 

Kalau taknak semua tu, jangan kawin, jangan mengandung, jangan beranak, jangan jadi tua…impossible la, kan? 

Untuk cantik dan sihat, jangan rasa rugi untuk invest sekali jer seumur hidup, cari bra yang mempunyai sokongan dan boleh dipakai walaupun sewaktu mengandung, lepas bersalin, menyusukan dan juga walaupun sudah berusia. Bukankah kita disunatkan berhias untuk suami? (ni untuk yang dah bersuami)..Kalau yang tak berkahwin lagi, mesti kita nak nampak cantikkan?

Jangan risau, fatimah ada cara penyelesaiaannya..Premium Beautiful Bra mempunyai bra yang memberikan ukuran anda secara spesifik dan selesa walau apa bentuk breast anda. Hubungi saya! =) PM/WHATSAPP 0197854876 FATIMAH TARMIZI
#AGENSAHJOHOR #PREMIUMBEAUTIFUL
#DAPATKAN HARGA ISTIMEWA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan