Isnin, 23 Mac 2015

HILANGKAN RASA TAKUT DALAM PERNIAGAAN

3 CARA ATASI RASA TAKUT DALAM PERNIAGAAN

Bukan semua orang mempunyai bakat berniaga. Tambahan lagi kepada mereka yang baru sahaja mahu berjinak-jinak dalam perniagaan. Antara jenis ketakutan yang selalu bermain difikiran mereka yang mahu bermula perniagaan adalah seperti:
  1. Takut rugi
  2. Takut tak menjadi
  3. Takut kepada rejection bakal pelanggan
  4. Takut perlian dari rakan-rakan
  5. Takut rugi
Dan bermacam-macam lagi ketakutan yang seringkali bermain difikiran mereka yang mahu mula berniaga. Ketakutan ini menyebabkan mereka tidak mahu bertindak untuk memulakan perniagaan pertama mereka. Atasi ketakutan untuk berniaga dengan 3 cara di bawah.

#1 – Cari Ilmu dan Mentor

Ilmu sangat penting dalam bisnes. Segalanya di dunia ini memerlukan ilmu. Orang berilmu adalah orang yang hebat. Orang yang beramal dengan ilmu adalah orang yang luar biasa lebih hebat. Pada saya, ada 2 kaedah untuk mencari ilmu dalam bisnes:
  • Buat sendiri gagal dan berjaya dapat ilmu
  • Belajar dari kegagalan orang lain
Ya, sudah tentu pilihan kedua adalah anda perlu bayar kos tertentu untuk pergi belajar seperti ke kelas, seminar, workshop atau melalui pembelian DVD tutorial, ebook atau buku fizikal.
Dalam mencari ilmu, tiada yang percuma. Anda perlu bayar kos untuk belajar...
TETAPI DALAM GROP #TOPLEADERSCIRCLE ILMU PERNIAGAAN YANG ANDA DAPAT SEMUANYA SECARA PERCUMA.........!!!!!!!   70% resepi kejayaan di kongsikan oleh mentor2 yang dah terbukti berjaya..dan 30% lagi dari cara kita bertindak........


Sama seperti anda mahu mendapatkan peluang pekerjaan, anda juga perlu masuk ke universiti dan bayar yuran pengajian. Apabila habis belajar, anda menjual diri anda kepada majikan berdasarkan ilmu yang anda peroleh di universiti.
Jadi jangan terlalu berkira untuk pergi belajar ilmu untuk dapat kan hasil perniagaan anda dengan pencapaian yang memuaskan

#2 – Mulakan Perniagaan Dengan Kos Paling Rendah

Elakkan bina perniagaan yang dengan kos yang sangat tinggi seperti membuka kedai makan. Yang mana pasti memerlukan modal yang sangat tinggi untuk permulaan.
Dan dalam TOP LEADERS CIRCLE modal adalah flexible... bergantung pada anda berapa keuntungan yang anda mahu genggam...

Tetapi ingat,secara logik tiada perniaga yang menjual angin..iaitu tanpa modal... 
Servis format laptop

#3 – Baca Dan Tonton Kisah Motivasi Dan Kejayaan Usahawan Berjaya

Dengan amalkan cara ini, kita akan lebih bermotivasi untuk mulakan perniagaan. Setiap ahli bisnes yang berjaya ada perjalanan jatuh bangunnya sendiri. Anda juga perlu bersedia untuk itu. Bukan untuk menakutkan, tapi begitulah hakikat dan cabaran dalam hidup di dunia ini.
Ada masa dalam bisnes kita, jualan akan naik dan kita akan rasa nikmatnya bisnes. Ada masa juga bisnes akan menurun dan banyak lagi cabaran yang bakal ditempuhi.
Bill gates
Jadi dengan anda menonton kisah motivasi, dan kejayaan usahawan lain kita tidak akan mudah give up dan menyerah kalah dalam bisnes yang kita ceburi.

PILIHAN ANDA ADALAH BERGANTUNG PADA DIRI ANDA SENDIRI... 

#Fatimahtarmizi
#AGENTJohorBharu
#Businesswoman
#UshawanJutawan

www.fatimahtarmizi.blogspot.com
   Pm/WhatsApp 019-7854876

Tiada ulasan:

Catat Ulasan